X
تبلیغات
Sutrup

Sutrup
 
Google/ در این وبلاگ در اینترنت

بسم الله الرحمن الرحیم
 
نوشته شده در تاريخ توسط Moji
 
(کلمات کلیدی:
پورنوگرافی-pornography-پورن-porn-دیدن تصاویر منافی عفت و مستهجن-عکس ها و فیلم های مبتذل و سکسی-akse sexy-filme porno)
 
تعریف پورنو گرافی

براي پي بردن به تأثيرات هرزه‌نگاري، بايد ابتدا آن را تعريف كنيم. كلمه هرزه‌نگاري (pornography) به معناي «توصيف فعاليت روسپي‌ها» است.لغت  پورنوگرافی  ریشه  در  یك  لغت  یونانی  به  معنای  «نوشتن  درباره  فواحش»  دارد.  اگرچه  تعریف  مدرن  و  جامعی  كه  مورد  قبول  تمام  جوامع  قرار  گرفته  باشد  هنوز  نوشته  نشده،  اما  یك  نكته  در  تمام  تعاریف  مشترك  است  و  آن  عیان  و  بی  پرده  بودن  در  موضوعات  جنسی است.

اما كلمه «مطالب مستهجن» يا obscenity يِك اصطلاح حقوقي است كه توسط حكم دادگاه عالي ايالات متحده در ميلر كاليفرنيا در سال 1973 تعريف شده است. هر مطلبي كه داراي  سه خصيصه ی زیر باشد، مستهجن تلقي مي‌شود و اشاعه آن ممنوع است:

- به طور كلي، خواهان يك علاقه شديد (وقيح، هولناك، بي‌شرمانه يا شهواني) جنسي هستند.
- ارتباط جنسي را به شيوه‌اي آشكار و آزار‌دهنده توصيف مي‌كنند (به عبارت ديگر، از معيارهاي جامعه كنوني فراتر مي‌روند و توصيفاتي از ارضا يا فعاليت جنسي را بيان مي‌كنند).
- به طور كلي فاقد ارزش ادبي، هنري، سياسي و علمي‌هستند.
در عرف عام، هرزه‌نگاري معمولاً به معناي مطالبي است كه از لحاظ جنسي آشكار هستند و عمدتاً به قصد تحريك جنسي ارائه مي‌شوند.

بنابراين ممكن است چيزي پورنوگرافيك باشد، اما هنوز مستهجن شناخته نشده است، مثل يك فيلم آشكار جنسي كه براي آموزش تمايلات جنسي انسان به دانشجويان پزشكي به كار مي‌رود، يا فيلم يا كتابي كه داراي ارزش والاي ادبياتي و هنري است، اما داراي برخي محتواهاي آشكار جنسي هم هست.

 پرونو  گرافی  یا  اعتیاد  جنسی  یکی  از  رایج  و  پر  جاذبه  ترین  بخش  اینترنت  برای  نوجوانان  و  جوانان  میباشد.مطابق  یکی  از  بررسی  های  بعمل  امده  در  این  زمینه،  مشاهده  فیلم  های  پرونوگرافی  تاثیری  همچون  کوکائین  بر  ذهن  دارد.پرونوگرافی  نه  تنها  بر  ذهن  فرد  تاثیر  مخرب  می  گذارد  بلکه  افراد  را  تشویق  می  کند  تا  از  نظر  جنسی  بیشتر  حالت  سلطه  جو  و  پرخاشگر  داشته  باشند.    

مطالعات دقيق و گسترده‌اي در طول اين سال‌ها در اين باره صورت نگرفته است . اين موضوع آنقدر به کودکان و نوجوان آسيب وارد مي کند که در کشور هاي غربي که ارتباط زن و مرد از محدوديت به مراتب کم تري از کشور ما برخوردار است را هم به تکاپو واداشته است .تا آنجا که روان شناسان و نظريه پردازانشان در پي يافتن راهي براي مصونيت فرزندان از خطرات موجود در دهکده ي جهاني مي باشند.

ذهن روان‌شناسان شبكه‌‌ اي‌بي‌سي نيوز (ABC NEWS) ، بر اساس تجربيات خود در مواردي كه با كودكان سروكار داشته‌اند، متفقاً بر اين باورند كه پسراني كه با تصاوير خشونت‌آميز و مستهجن سروكار داشته‌اند، اغلب انگيزه‌هاي بوالهوسانه‌اي نسبت به دختران دارند؛ در عين حال، دختران نيز پاسخ مثبتي به اين گونه تمايلات پسرها نشان مي‌دهند.

يکي از روان‌‌ پزشكان كودك و خانواده چنين مي‌گويد: «اين گونه تصاوير، جنبه بسيار نامطلوب روابط دو جنس را – كه به هرزگي مي‌انجامد- منتقل مي‌كند. چيزي فراتر از دلبستگي ساده به قد و بالاي يك شخص كه چاشني آن يك ارتباط عاشقانه باشد.شکی  نیست  که  دیدن  این  تصاویر  روی  زندگی  فرد  اثر  منفی  واضحی  داره(  خارج  از  مسائل  روانی  نامطلوب)..  مثل:  استفاده  اعتیاد  آور  از  کارت  اعتباری,  بی  خوابی,  انجام  ندادن  مسئولیت  های  روزانه.

البته بحث راجع به مسايل جنسي، براي بسياري از افراد سنگين و مشكل بوده و پرداختن به آن خارج از چارچوب اخلاقي است، اما هر چه پدر و مادرها پاسخ روشن‌تري به سؤالات كودكان خود بدهند، صادقانه‌تر برخورد كنند، كم‌تر حالت قضاوت گونه به خود گيرند و نيز اطلاعات دقيق‌تري راجع به محتواي شبكه اينترنت داشته باشند، خيلي به هدف نزديك شده‌اند. والدين مي‌بايست ابهامات را برطرف كنند .والدين بايد در مورد سايت‌هايي كه فرزندانشان بازديد مي‌كنند، با آنها صحبت كنند و راجع به شناخت خود نسبت به سايت‌هاي مورد بازديد آنها كاملاً مطمئن شوند و حتماً به آن سايت‌ها سركشي كنند.

یک روانپزشک معتقد است که با دیدن مکرر این صحنه ها. شخص بطور نا خود آگاه به انجام  ارضاء جنسی از طرق  غیر عادی تمایل پیدا میکند.. مثل:خود ارضایی. سکس با حیوانات و ....(البته نعوذ بلله)

اولين تغييري كه رخ مي‌دهد، اثر اعتيادي است. مصرف‌كننده هرزه‌نگاري به آن معتاد مي‌شود. وقتي فرد يك بار از مطالب هرزه استفاده كند، دوباره به آن رجوع مي‌كند و اين روند، بارها و بارها تكرار مي‌شود. به نظر مي‌رسد كه اين مطالب،يك محرك قدرتمند جنسي برمي‌انگيزد كه به دنبال آن، آزادسازي شهوت، اغلب توسط استمنا صورت مي‌گيرد. هرزه‌نگاري، تصوير بسيار قدرتمند و هيجان‌آلودي ايجاد مي‌كند كه دائماً به ذهن فرد خطور مي‌كند و او آنها را در مخيله خود تفصيل مي‌دهد.

نظر بعضی از روانشناسان:هرزه‌نگاري عامل ايجاد بيماري‌هاي جنسي و رواني زيادي همچون آزار كودكان و تجاوز به عنف است. علاوه بر اين كه اعتياد به هرزه‌نگاري، موجب اختلال در روابط صحيح و صميمي‌خانوادگي و زندگي زناشويي نيز هست.

سایت های انگلیسی زیادی در زمینه اطلاع رسانی و بحث و تبادل نظر در باره عوارض تصاویر تحریک کننده جنسی (porn) ایجاد شده که بد نیست به یکی از فعالترین اونها اشاره شود

http://www.no-porn.com/

در اون سایت تالاری ( البته به انگلیسی) وجود داره که در باره همه جوانب عوارض این مسئله و ضرورت پیشگیری ازآن به تفضیل صحبت شده و بسیار هم شلوغ است...

http://lightwave.proboards48.com 

پرونوگرافی و درجات آن :

پرونو  گرافی  همچون  بیماری  دارای  درجات  متفاوت  می  باشد  که  در  هر  دوره  نتایج  و  عواقب  خاص  خود  را  دارد.  

 دوره  اول،  احساس  کنجکاوی  و  تمایل  به  دخیل  شدن  در  آن  جهت  اطلاع  بیشتر  و  یا  بدست  آوردن  لذت  جنسی  است.
   امری  که  احتمالا  امکان  گفتگو  در  مورد  آن  با  دیگران  نیست.  اگر  چه  انگیزه  عمل  می  تواند  موضوعاتی  دیگری  نیز  باشد  ولی  کنجکاوی  بدلیل  ممنوعیت  و  قدغن  بودن  یکی  از  موضوعاتی  است  که  اغلب  باعث  شروع  این  دوره  می  گردد.  دراین  مرحله  است  که  به  فرد  احساس  قدرتمندی  الغا  می  شود  و  سعی  می  شود  تا  با  ایجاد  رویای  خیالی  و  دستیابی  به  آن  به  خود  ارضایی  برسد.  موضوعی  که  پس  از  مدتی  کوتاه  ملکه  ذهن  فرد  می  گردد  و  فرد  را  بر  آن  میدارد  تا  اغلب  به  آن  تفکر  کند    
 
دوره  دوم،  تمایل  مندی  فرد  برای  کنجکاوی  و  دخیل  شدن  بیشتر  فرد  می  باشد.  همانطور  که  یک  فرد  معتاد  پس  از  مدت  زمانی  خواهان  دریافت  و  استفاده  بیشتر  از  ماده  مورد  اعتیاد  می  باشد.  در  این  دوره  است  که  فرد  با  مشاهده  و  یا  استفاده  از  دارو  و  وسائل  دیگر  سعی  در  بدست  آوردن  لذت  بیشتر  میکند  و  یا  سعی  در  دراز  کردن  مدت  زمان  لذت  بخشی می باشد.  

دوره  سوم،  یا  دورمتوسط  که  منجر  به  عملیاتی  خلاف  قانون  و  معیارهای  اجتماعی  است.  اعمالی  چون  تجاوز  جنسی  به  جنس  مخالف  و  در  نوع  پیشرفته  آن  حتی  سو  استفاده  جنسی  نسبت  به  کودکان  بدون  در  نظر  گرفتن  نتایج  منفی  و  غیر  قانونی ان.


مرحله  چهارم،  دراین  دوره  است  که  فرد  حاضر  است  برای  ارضا  شدن  و  بدست  آوردن  لدت  جنسی  خود  حاضر  است  حتی  مبالغی  را  نیز  به  دیگران  که  بعنوان  رهبر  و  یا  مرشد  معرفی  می گردنند  بپردازد.
   اگر  چه  این  وضعیت  ممکن  است  در  وهله  اول  برای  کسانی  که  در  این  موقعیت  قرار  نگرفته  اند  سئوال  برانگیز  و  غیر  قابل  قبول  باشد  ولی  واقعیت  این  است  که  زمانیکه  افراد  در  این  قهقرا  قرار  می  گیرند  متاسفانه  دیگر  قادر  نیستند  تا  بدرستی  تشیخص  دهند  و  خود  را  چون  بیماری  و  یا  مقصری  می  دانند  که  محتاج  است  تا  بتوسط  دیگری  مورد  تنبیه  و  یا  تعلیم  قرار  بگیرد.

آیا زوج ها باید از فیلم های پورنو استفاده کنند؟

تماشای فیلم های پورنو معمولاً حس فرد را نسبت به همسر خود کم می کند.

هنرپیشه های فیلم های پورنو، جوان، چابک و خوش هیکل هستند. سن آنها در فیلم هیچوقت بالا نمی رود، وزنشان هم اضافه نمی شود، پوستشان چروک برنمی دارد و بدنشان شل نمی شود. آنها می توانند ... تعداد خیلی کمی از زوج ها می توانند این خیالات را در  واقع و در هر سنی که باشند پیاده کنند اما معمولاً بعد از 30 سال دیگر همسرتان برایتان جذابیت نخواهد داشت. وقتی با چنین خیالپردازی هایی ذهنتان را پر کنید دیگر نمی توانید با همسر خودتان تحریک شوید. درنتیجه، کسی که باید دوستش بدارید، تحسینش کنید و با او تحریک شوید به نظرتان پیر و به درد نخور می آید. و نتیجه آخر آن این خواهد بود که به دنبال یک فرد جوانتر خواهید رفت.

فیلم های پورنو اعتماد به نفس همسرتان را پایین می آورد.

وقتی همسرتان به خاطر حساسیت زدایی جنسی نتواند شما را تحریک کند، معمولاً برای تحریک کردن خود از فیلم های پورنو استفاده می کنید. در اکثر موارد، زن برای خوشایندی همسرش این فیلم ها را تحمل می کند. اما خیلی از زن ها از اینکه شوهرشان دیگر با آن شور و احساس به آنها نگاه نمی کند، در هم می شکنند. متعجب می مانند که چه عیب و ایرادی دارند که دیگر نمی توانند شوهرشان را تحریک کنند. اینجاست که اعتماد به نفس آنها خدشه دار می شود. مطمئناً هیچ شوهر فهمیده و باشعوری دوست نخواهد داشت که چنین اتفاقی برای همسرش بیفتد.

آیا ممکن است این نقش ها عوض شود؟ هر چیزی در زندگی ممکن است. بااینکه مردی ممکن است تصور کند که با زنی ازدواج کرده که هر مردی آرزویش را دارد، از دست رفتن اعتماد به نفس در مردها هم به همان اندازه مخرب است. پس هیچ زنی نباید با استفاده از فیلم های پورنو به جای شوهرش خود را تحریک کند.

فیلم های پورنو معمولاً منجر به گناه می شوند.

در قرآن و تمامی کتاب های مقدس، زنا نهی شده است. اما به نظر شخصی من هر مردی که از روی شهوت به یک زن نگاه می کند در قلب خود مرتکب زنا شده است.

آیا ممکن است زنی که فیلم پورنو نگاه می کند از گناه دور بماند؟ اگر به نظرش این فیلم ها چندش آور و پست باشد اما در کنار همسرش آن را تماشا کند، مرتکب گناه نمی شود. از طرف دیگر، ممکن است به هر حال مرتکب گناه شود. اگر اعتقادش این باشد که نگاه کردن چنین فیلم هایی گناه است و با این وجود برای خوشایندی شوهرش نگاه کند، برای او گناه محسوب می شود. همچنین اگر این فیلم ها ذهن و فکر او را آلوده کند، در قلبش را رو به گناه باز گذاشته است.

هرکسی که برای تحریک جنسی فیلم پورنو نگاه می کند، مطمئناً از روی شهوت اینکار را می کند. ممکن است خیلی ها بگویند که شهوت او برای هنرپیشه های فیلم نیست و برای همسر خودش است اما اگر اینطور است پس نقش آن هنرپیشه ها چیست؟ آنهایی که به این فیلم ها اعتیاد پیدا می کنند نیازمند مشاوره روانشناسی هستند، چه ازدواج کرده باشند و چه نکرده باشند.

آمارتولید کنندگان واستفاده کننده گان پورن در اینترنت

12% کل سایت های دنیا محتوی پورنو گرافیک دارند

25% جستجوهائی که در موتور های جستجو انجام می شود با پورنو گرافی ارتباط دارد

35% تمام فایلهائی که ازاینترنت داون لود می شود محتوی پورنو گرافیک دارد

در هر ثانیه 28285 کاربراینترنت در حال دیدن محتوی پورن در اینترنت هستند

در هر ثانیه 89600 دلار برای پورن در اینترنت خرج می شود

در هر روز 265 سایت پورنوگرافی جدید ایجاد می شود

در سال 2006 آمریکا از طریق پورن 2.84 میلیارد دلار درآمد کسب کرد

72% کسانی که محتوی پورن در اینترنت تماشا می کنند مرد و 28% زن هستند

70% ترافیک سایت های پورن بین ساعت های کاری 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است

حدس زده می شود در اینترنت 372 میلیون صفحه پورن وجود داشته باشد

تولید کنندگان محتوی از این مشور ها هستند:
آمریکا 89% انگلستان 3% آلمان 4%... بقیه از کشور های دیگر هستند

بیشترین ترافیک مربوط به سایت... است

کشور هائی که پورنو گرافی را ممنوع کرده اند :
عربستان سعودی - ایران - بحرین - مصر - امارات - کویت - مالزی - اندونزی - سنگاپور - کنیا - هند- کوبا - چین

مقایسه ترافیک سایت های پورن با ترافیک سایت های عادی

رتبه 1- سایت msn با 220 میلیون ویزیت در روز
رتبه 4- سایت youtube با 196 میلیون ویزیت در روز
رتبه 49- سایت ... با 7.1 میلیون ویزیت در روز(یک سایت پورنوگرافی پر طرفدار)
رتبه 145 - سایت نیویورک تایمز با 4.1 میلیون ویزیت در روز

بررسی نحوه مرگ pornstar ها!{حتما بخونید}:

http://www.iran-eng.com/showthread.php/196203

 

نتیجه:
اولین ضربه ی تصاویر و فیلم های غیر اخلاقی و در کل گناه به روح آدم زده میشه.حالا یه گناه مثل موریانه عمل میکنه و یواش یواش روح صاحبشو خراب میکنه و یکی هم مثل همین کار با همون یه بار اولش ره ۱۰۰ سالرو  یه شبه میری و با تبر که چه عرض کنم با اره برقی میزنه به تنه ی ایمان آدم. اگه روح آدم آسیب ببینه اولا هرکس هرکس از مریضیش باخبر نمیشه و دوما ایکه درمانشم به این راحتیا نیس.تازه اگه راهه درسته درمانشو بلد باشی و تا آخر کار درمانم بتونی داروی مناسب رو مصرف کنی میتونی بشی مثل روزه اولی که هنوز گناه نکرده بودی.مشکل اینجاست که هرکسی واسه دادن دارو مناسب نیست چراکه اگر اشتباه واست نسخه بپیچه مشکلاتتو حل نمیکنه و تورو کلا از راه درمان خارج میکنه .بیخود نیس که حضرت علی(ع) میگن: گناه نکردن راحت تر از توبه کردنه.

ذهن آدم مثل دیسکت های نرم افزاری نیست که بشه هرموقه خواستی اونو فرمت کنیو هرچی تو ذهنت هست پاک کنی.هرتصویر و حرکتی که از این فیلم و عکس ها در ذهن نقش ببنده مثل یک بشکه ی مواد سمیه که بذاری گوشه ی ذهنت،اگه خدایی نکرده این بشکه یه موقع با کوچکترین تحریکی نشتی پیدا کنه مطمئن باش مسمومیت حاصل از اون سراسر ذهنتو میگیره.خوبت که نمیکنه هیچ تو رو واسه مراحل بالاتر سقوط آماده میکنه.چرا آدم بیاد این مواد مخرب و کشنده رو بذاره تو ذهنش که بعدا نتونه از عواقبش جلوگیری کنه.

دومین اثر دیدن این تصاویر روی جسم آدمه.چون درنهایت این کار بیشتر به خود ارضایی میرسه اثرات سنگینی رو کاراییه مغز میذاره.خودارضایی،هم میتونه ذهنی باشه که همون یادآوری و نشت همون مواد سمی تو مغزه و هم میتونه تو عالم واقع اتفاق بیوفته.اثر دیگش اینه که آدمو واسه زنا آماده میکنه.

 امام جعفر صادق(ع) می فرمایند:حضرت عیسی(ع) به یاران خود فرمود: از نظر بازی بپرهیزید که آن بذر شهوت را در دل می کارد و صاحب خود را در فتنه و فساد می اندازد.

 پیامبر اکرم می فرمایند:نگاه به نامحرم همچون تیریست زهر آلود از ناحیه ی شیطان.هرکه از ترس خدا آنرا ترک کند خدا به او ایمانی می بخشد که شیرینی اش را در دل احساس کند. 

این دو حدیث مربوط به نگاه به نامحرم بود حال چه رسد به دیدن تصاویر منافی عفت و مستهجن که اثرات آن در روح آدمی آنچنان قویه که انسان را از درک و کسب لذایذ حقیقی و والا محروم می کنه.اگر کسی لذتی که در انجام نماز (البته با تمام شرایطش) است رو درک کرده باشد راضی نمیشه که حتی پر کاهی رو به ستم از دهن مورچه ای بگیره چه رسد به انجام گناهان کبیره و بزرگی که در برابر چشم خدا انجام میشه.

همون خدایی که پس از خلقت انسان از روح خودش در کالبد خاکیه بشر دمید و بعدش به خود آفرین گفت و به خاطر ارزش وجودی و باطنیه آدم به تمامی فرشتگان دستور سجده ی بر آدمو داد و او رو خلیفه ی خودش در زمین خواند.

همونکه خطر شیطان رو به او گوش زد کرد و  از پیروی از گام های شیطان او رو برحذر داشت.همونکه از شیطان به عنوان دشمن آشکار آدم یاد کرد.

این همه واست کلاس گذاشتنو واست ارزش قایل شدن حالا دور از انصاف نیست که کسی بیاد این خدا رو ول کنه و بره دنبال بنده گی از نفس خودش و بشه برده ی شیطون؟! فکر می کنی مگه چند سال میخایم عمر کنیم که اینجوری داریم گرد و خاک هوا میکنیم و نمیزاریم نور خورشید بهمون برسه؟! تو تاریکی آدم هیجارو نمیبینه و این فیلما و عکسا دل آدمو تاریک و سیاه میکنه.اونوقته که دیگه آدم حوصله ی انجام واجباتشو نداره.آدمو نسبت به خیلی از خوبیها بی میل میکنه.

اگه بدونی چه حالی داره وقتی به عینه ببینی خدا از دستت راضیه.اگه بدونی وقتی مطمئن باشی که خدایه به اون بزرگی داره حرفاتو می شنوه و به حرفت میکنه چه حسی داره. خود من بخواطر دیدن یه صحنه ی کوچولو از این فیلما کور شدم.کور مادیو نمیگم منظورم نابیناییه دله.واسه همینه که دلم واسه هرکی که بخواد این چیزارو ببینه می سوزه.این شیطونه نامرد خوب میدونه از کدوم در وارد شه تا به خواستش برسه.اگه حواست نباشه و فقط یه لحظه غافل بشی زهره خودشو می ریزه.منه احمقو با یک آیه از قرآن خر کرد.باورت میشه!تو ذهنم هی آورد که <ان الله یغفر الذنوب جمیعا>.اونقدر گفت تا قانع شدم که اگه خدا منو مثل الان بخشیده پس حتما یه باره دیگه هم می بخشه دیگه!شاید درک نکنید چی میخام بگم ولی از همون موقع دیگه چیزایی که قبلا با تمام وجود می تونستم حسشون کنم  و ببینم درک نکردم.یه لحظه غفلت باعث شد تا دزد قسم خورده بیاد و عشق به خدا رو از تو دل ما بدزده و ببره.اینجاست که اهمیت خوف و رجاء معلوم میشه.خوف یعنی اینکه انسان از خدای خودش بخاطر عظمت و بزرگی که داره بترسه و کاری انجام نده که موجب خشم اون بشه.رجاء یعنی اگه حالا یه موقع ازت خطایی سر زد و کار زشتی مرتکب شدی از رحمت خدا مایوس نشی که این خودش یکی از گناهان محسوب میشه.گناه تو هرچقدر هم که بزرگ باشه در مقابل عظمت خدا خیلی کوچیکه.

تنھا جایی که شیطان قادر نیست توش نفوذ کنه دله آدمه،اگه خودت دره دلتو باز کنی و بھش اجازه ی ورود بدی اونوقته که دلی رو که قرار بوده خانه ی خدا باشه میکنه خونه ی خودش. نجم الدین دایه از عرفای قرن ٧ این مطلبو جالب گفته:اونجا که پس از خلقت آدم از گل و قبل از اونکه خدا روحشو در کالبد آدم بدمه،شیطان به دور کالبد آدم میچرخه و ...

پس چون ابلیس گرد جمله ی قالب آدم بر آمد ،ھر چیزی را که بدید از او اثری ، بازدانست که چیست، اما چون به دل رسید ، دل را بر مثال کوشکی یافت در پیش او از سینه میدانی ساخته چون سرای پادشاھان . ھر چند کوشید که راھی یابد تا در اندرون دل در رود ، ھیچ راه نیافت .با خود گفت : ھر چه دیدم سھل بود؛ کار مشکل اینجاست . اگر ما را وقتی آفتی رسد ازین شخص ، ازین موضع تواند بود و اگر حق _ تعالی _ را با این قالب سر و کاریباشد یا تعبیه ای دارد ، درین موضع تواند داشت . با صد ھزار اندیشه نومید از در دل بازگشت

گناه کردن خیلی لذت بخشه ولی لذتش ابدی که نیست بماند حتی به ساعتم نمیکشه.در عوض ترک گناه خیلی سخته ولی به آسایش و آرامش ابدی بعدش (چه تو این دنیا چه تو اون دنیا خصوصا) می ارزه. اگه به خاطر بالاسریت گناه نکنی مطمئن باش چیزایی بهت تو همین دنیا میده که لذت دیدن فیلم های اینجوری درمقابلش هیچه.

چشم دل باز کن که جان بینی       آنچه نادیدنی است آن بینی 


گر به اقلیم عشق روی آری            همه آفاق گلستان بینی  

بر همه اهل آن زمین به مراد          گردش دور آسمان بینی


آنچه بینی دلت همان خواهد        وانچه خواهد دلت همان بینی

 
بی‌سر و پا گدای آن جا را              سر به ملک جهان گران بینی 

 
هم در آن پا برهنه قومی را           پای بر فرق فرقدان بینی 

 
هم در آن سر برهنه جمعی را        بر سر از عرش سایبان بینی 

 
گاه وجد و سماع هر یک را            بر دو کون آستین‌فشان بینی 


دل هر ذره را که بشکافی               آفتابیش در میان بینی 

 
هرچه داری اگر به عشق دهی        کافرم گر جوی زیان بینی 

 
جان گدازی اگر به آتش عشق         عشق را کیمیای جان بینی

 
از مضیق جهات درگذری                 وسعت ملک لامکان بینی 

 
آنچه نشنیده گوش آن شنوی          وانچه نادیده چشم آن بینی 

 
تا به جایی رساندت که یکی           از جهان و جهانیان بینی 

 
با یکی عشق ورز از دل و جان         تا به عین‌الیقین عیان بینی 

 
که یکی هست و هیچ نیست جز او    وحده لااله الاهو
 

"هاتف اصفهانی"

قبل از اونکه کار از کار بگذره و حضرت اجل بیاد خفتمون کنه خودمونو با توبه واسه رفتن به اونور آماده کنیم.

 


ضمیمه:

خود ارضایی و پیامدهای ان

«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد.

 از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد.

آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:

بطور کلی چهار نوع آسیب در پرتوی استمناء یافت می شود :

 يك. آسيب هاي جسماني
دو. آسيب هاي روحي و رواني‏ ضعف حافظه و حواس‏پرتي،
سه. آسيب هاي اجتماعي‏ ناسازگاري خانوادگي،
چهار. آسيب هاي معنوي و اخروي

يك. آسيب هاي جسماني
‏ يكي از روش هاي شناخت پيشرفت بيماري ها در پزشكي، مرحله‏ بندي (staging) علايم بيماري است. براين اساس، برحسب عوارض ايجاد شده در بيمار مبتلا به خودارضايي، سه مرحله (stage) بيان شده است:

1- مرحله مشكل ساز (Problematic)

در افرادي كه مدتي است گرفتار خودارضايي شده اند، زودرس ترين عوارض ناشي‏از خودارضايي عبارت است از:

 الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،

ب. عدم تمركز حواس (Lack of concentration)،

 ج. ضعف حافظه (Poor memory)،

د. استرس و اضطراب

2-(Stress/Anxiety). . مرحله گرفتاري شديد (Severe)

بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:

 الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،

ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (Mood swings)،

ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي ( Irritability)،

د. كمردرد (Lower back pain)، ه. نازك شدن موها (Thinning hair)،

 و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (Youth impotence)،

 ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه

3-(Insomnia/Sleep problem). . مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive):

 الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،

ب. ريزش شديد موها (Severe hair loss)،

ج. تارشدن ديد چشم ها (Blurred vision)،

د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،

و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (Groin/Testicular pain)،

ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

نحوه پيدايش عوارض‏ در دانش پزشكي، روند پيدايش علايم يك بيماري و چگونگي بروز عوارض و نشانه هاي كلينيكي، در شناخت هر چه بيشتر يك بيماري بسيار مهم است و مي‏تواند پزشك را در تشخيص و درمان بهتر بيماري و مريض را در پيشگيري كمك كند. به اين دليل مناسب است درباره نحوه پيدايش برخي از عوارض خود ارضايي كه در به آن اشاره شد بيشتر به آن توضيح داده شود تا خواننده عزيز با روند پيدايش اين عوارض، يا به اصطلاح پاتوفيزيولوژي (Pathophysiology) آن آشنا شود.

 1. خستگي و كوفتگي:
 انقباض شديد و يك مرتبه تمام عضلات بدن در جريان انزال (ارگاسم يا اوج لذت جنسي)، باعث مصرف سريع مواد غذايي ذخيره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گليكوژن (ماده اصلي لازم براي توليد انرژي عضلاني) مي‏شود. خستگي عضلاني تقريبا با سرعت تهي شدن عضلات از گليكوژن رابطه مستقيم دارد و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، خستگي بيشتر است ‏فيزيولوژي گايتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجديد نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضايي، به علت انقباض هاي مكرر عضلات بدن، ذخاير گليكوژن عضلات به سرعت تمام مي‏شود و خستگي و كوفتگي هميشه از عوارض بديهي آن است.

2- ريزش مو:
خودارضايي به تدريج با تغييرات هورموني و شيميايي كه در بدن ايجاد مي‏كند، باعث افزايش هورمون جنسي مردانه؛ يعني، تستوسترون به دي هيدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) مي‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ريزش موها و تاسي و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشي از آن در پيري است.

3. خود ارضايي مكرر باعث تحريك بيش از حد سيستم عصبي پاراسمپاتيك و افزايش تخليه اَسِتيل كولين (Acetyle Choline) از انتهاي اين رشته ها در مغز مي‏گردد

 اين خود باعث پاره‏اي از عوارض جسماني و رواني، چون حواس‏پرتي (Absentmilndedness)، كمي حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سياهي رفتن چشم و در نهايت تاري ديد مي‏شود. تمام اين علامت ها ناشي از تغيير تعادل ميزان مواد شيميايي موجود در مغز است كه بين سلول هاي عصبي رد و بدل مي‏شود و انتقال پيام هاي مختلف را بر عهده دارد.

4_. برخي نيز بر اين عقيده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزي (مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشي از ظرفيت عظيمي از انرژي بدن است

در هر بار انزال، تخليه شده و هدر مي‏رود؛ زيرا مايع مني حاوي مقدار بسيار زيادي DNA (هسته 400-300، اسپرمي كه در هر انزال خارج مي‏شود)، RNA آنزيم ها، پروتئين ها، مواد قندي، لسيتين (Lecithin)، كلسيم، فسفر، نمك هاي بيولوژيك، تستوسترون و... است. اين ذخاير عظيم انرژي - كه بايد در بدن براي رشد و تقويت بخش هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد - بيهوده و به طور مكرر از بدن خارج مي‏شود و هر كدام عوارضي را به دنبال مي‏آورند. براي مثال از آنجا كه سلول هاي خوني و پلاكت ها در مغز استخوان ها توليد مي‏شود و به تكامل نهايي مي‏رسد و براي توليد آنها نيز انرژي بسيار زيادي مورد نياز است؛ در افراد گرفتار خودارضايي، تكامل مغز استخوان و در نتيجه توليد سلول هاي خوني با مشكل مواجه شده و منشأ كم خوني، ضعف و خستگي در اين افراد است. نيز دفع فسفر و ليستين بيش از حد از طريق انزال هاي مكرر، باعث كاهش ذخاير اين مواد مي‏شود كه مواد حياتي براي سلامتي سلول هاي عصبي هستند و در نتيجه اختلال عملكرد سيستم عصبي، مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و... بروز خواهد كرد.  .

دو. آسيب هاي روحي و رواني‏ ضعف حافظه و حواس‏پرتي،
اضطراب،
 منزوي شدن و گوشه‏گيري،
 افسردگي،
بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي،
 پرخاشگري،
 بداخلاقي و تندخويي،
 كسالت دائمي و ضعف اراده،
احساس حقارت،
عدم اعتماد به نفس،
احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است.(( شرح پاره‏اي از اين موارد در مباحث گذشته روشن شد.))

سه. آسيب هاي اجتماعي‏ ناسازگاري خانوادگي،

بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج،
 ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر،
احساس طرد شدن،
از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي،
 دير ازدواج كردن
و لذت نبردن از زندگي مشترك‏

چھار. آسیب ھاي معنوي و اخروي

هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24. زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است. علامه طباطبايي در تفسير الميزان ‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:
1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛
2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛
3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند. طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)،
همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده ‏اند.
پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654.
امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح19049.
در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است.

 

آثار گناهان

1. مانع معرفت است:

یكی از موانع معرفت، گناه است كه بر عقل و فطرت تأثیر گذاشته و باعث انحراف از حق و ظرافت‌های خلقت می‌گردد.
«و لكن قَسَت قلوبهم و زین لهم الشیطان ما كانوا یعملون؛

ولی دل‌هایشان سخت شده و شیطان آنچه را انجام می‌دادند برایشان آراسته است».(سوره انعام، ایه 43)

كی كجی كردی و كی كردی تو شر     كـه نـدیــدی لایقــش در پی اثـر
كی فـرستـادی دمی بــر آسمـان        نیـكیی كز پی نیــامـد مثــل آن

و امام صادق (ع) می‌فرماید
:«اذا اذنب الرجل خرج فی قلبه نكتةسوداء فان تاب انمحت و ان زاد زادت حتی تغلب علی قلبه فلا یفلح بعدها ابداً؛

هنگامی كه انسان گناه می ‌كند، نكته سیاهی در قلب او پیدا می‌شود، اگر توبه كند محو می‌گردد و اگر بر گناه بیفزاید زیادتر می‌شود تا تمام قلبش را فرا گیرد و بعد از آن هرگز روی رستگاری را نخواهد دید».3

صد جوال زر بیاری ای غــنی        حـق بگوید دل بیار ای منـحنی
ننگرم در تـو در آن دل بـنـگرم        تحفه او را آور ای جـان بر درم


2. مانع استجابت دعاست:

با كدامین روی چون دل مرده‌ای رو بـه سوی آســمان‌هـا كـــرده‌ای ایـن دعـاهـا را اجـابت بایـدت غـم خـوری چون كه اجابت نایـدت یكی از عوامل مهمی كه باعث می‌گردد ارتباط بنده با خدا قطع گردد و توفیق دعا خواندن واستجابت از او گرفته شود، انجام دادن گناه است. در دعای كمیل می‌خوانیم:

«اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا؛

خدایا! بیامرز گناهانی را كه از دعا جلوگیری می‌كنند ».

هر كه را پاك باشد ز اعتدال       آن دعایش می‌رود تا ذوالجلال

و باز حضرت علی (ع) می‌فرماید:
«المعصیة تمنع الاجابة؛

گناه از اجابت دعا جلوگیری می‌كند.»4

امام سجاد (ع) از بعضی از گناهان اسم می‌برندكه آنها مانع استجابت دعا می‌شوند.اين گناهان عبارتند از:
بد دلی و بد طینتی و نفاق با برادران ایمانی و باور نداشتن به اجابت دعا و تأخیر نمازهای واجب تا آنكه وقت آنها بگذرد و نیكی نكردن و صدقه ندادن و بد زبانی و فحاشی كردن و رنجاندن پدر و مادرو… از جمله گناهانی می‌دانند كه مانع اجابت دعا می‌شوند».5

3. مانع آرامش خاطر است:

آدمی بدنبال سعادت است، هر چیزی كه آسایش و آرامش او را بهم بزند، مانع كسب سعادت می شود. آرامش و آسایش خاطر تنها در سایه ایمان به خدا و توجه به او و بی‌توجهی به دنیا بدست می‌اید. انسان وقتی گناهی مرتكب می‌شود، وجدان اخلاقی او را مورد ملامت و سرزنش قرار می‌دهد و با ضربات پی‌گیر خود بر روح و فطرت، آرامش روحی را از صاحب آن می‌گیرد كه قرآن نام آن را«نفس لوّامه» می‌گذارد. پشیمانی و ندامت كه از تلاش و كوشش همین نفس حاصل می‌شود، آرامش خاطر را از گنهكار می‌گیرد.

هین مراقب باش گر دل بایدت         كز پی هر فعل چیـزی زایـدت
ور از ایـن افـزون ‌ترا همّت بود           از مـراقـب كـار بــالاتــر رود

حضرت علی(ع) می‌فرماید:
«و من لم یعدل نفسه عن الشّهوات خاض فی الحسرات و سبح فیها؛

كسی كه خود را از شهوات سرزنش نكند در دریای حسرت و اندوه در افتد و در آنها دست و پا زند».6

و همچنین آن حضرت می‌فرماید:
«و كم من شهوة ساعة قداورثت حزناً طویلاً؛

چه بسا یك ساعت لذت مایه اندوه و غصه دراز مدت می‌گردد».7


4. مانع شرم و حیاست:

اگر غرایز طغیان كند، پرده شرم و حیا دریده می‌شود و انسان بدون شرم و حیا و بی‌باك از رسوایی و تنفر عمومی، به موجودی خطرناك تبدیل می‌شود.فضائل اخلاقی كنترل كننده انسان و دور كننده او از گناه است،

فرد گناهكار با انجام پی در پی گناه، فضائل را یك به یك از دست می‌دهد و به شخص بی‌شخصیت و لا ابالی تبدیل می‌گردد. حضرت علی(ع) در دعای كمیل می فرماید:
«اللهم اغفرلی الذنوب التی تهتك العصم؛ خدایا! بیامرز گناهانی كه پرده‌ها را می ‌درد».

لطف حـق با تـو مـداراها كـند چون كه از حد بگذرد رسوا كند

امام سجاد (ع) در حدیثی گناهانی كه پرده دری می‌كنند را اینگونه برشمارد:
«الذنوب التی تهتك العصم:

شرب الخمر…؛ شراب خواری، قماربازی، گفتن سخنان لغو و بیهود برای خنداندن دیگران، گفتن عیب دیگران و همنشینی با مردم بدنام و… از گناهانی است كه پرده دری می‌كنند».
8

5. مانع طول عمر می‌شود:

اگر چه مرگ در اختیار انسان نیست، لیكن اعمال ما در طولانی شدن یا كوتاه شدن عمر ما دخالت دارند؛ یعنی اعمال و رفتار ما در زندگی ما تأثیر می‌گذارند.

حضرت علی (ع) می‌فرماید:
«اعوذ باللّه من الذنوب الّتی تعجّل الفناء؛ از گناهانی كه در نابودی شتاب می‌كنند به خدا پناه می‌برم».9

بعضی كارها از قبیل: قطع رحم، قسم دروغ، سخنان دروغ، آزردن پدر و مادر و… عمر را كوتاه و كارهایی از قبیل: صدقه پنهانی، نیكی به پدر و مادر و صله رحم و… عمر را طولانی می‌كنند.

6. باعث تغییر نعمت می‌شود:

حضرت علی (ع) در دعای كمیل می‌فرماید:
«اللهم اغفر لی الذنوب الّتی تغیر النعم؛ خدایا! بیامرز گناهانی را كه باعث تغییر نعمت‌ها می‌شوند».

یكی از حقایقی كه ایات قرآن از آنها پرده برداشته، ارتباط میان اعمال ما و حوادث و اتفاقاتی است كه در خارج رخ می‌دهد. اگر ملتی به گناه آلوده شود، خداوند نعمت‌ها را یا به نقمت تبدیل می‌كند و یا آنها را از آن ملت می‌گیرد. ایات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام گرفتن نعمت را به گناه بندگان نسبت می‌دهند، خداوند می‌فرماید:

«اولم یسیروا فی الارض فینظروا كیف كان عاقبة الذین كانوا من قبلهم كانو هم اشد منهم قوة و اثاراً فی الارض فأخذهم اللّه بذنوبهم ؛

ایا در زمین گردش نمی‌كنید تا بنگرید كه چگونه بود سرانجام كسانی كه پیش از ایشان بودند و نیرو و آثارشان در زمین بیش از اینها بود و خدا آنها را به گناهانشان برگرفت».(سوره مؤمن، ایه 21)

و امام صادق (ع) می فرماید:
«و ما انعم اللّه علی عبد نعمة فسلبها ایاه حتی یذنب ذنباً یستحق بذلك السَّلب؛

خداوند نعمتی به بنده‌ای نداده تا از او بگیرد،جز آنكه گناهی انجام دهد كه به سبب آن، نعمت از او گرفته شود».10


سرگذشت قوم‌های؛ نوح، عاد، ثمود، لوط و… خواندنی و پند آموز است.

گناه آثار دیگری از جمله؛ تسلط اشرار، قساوت قلب، قطع روزی، محرومیت از نماز شب و… دارد.

حضرت علی(ع) می فرماید:
«ما جفت الدموع الاّ لقسوة القلوب و ما قست القلوب الالكثرة الذنوب؛

اشك چشم‌ها نخشكید مگر به خاطر قساوت دل‌ها و دل‌ها سخت نشد، مگر بخاطر گناهان».11

نكته آخر این كه رفتار و گفتار و نیات انسان دارای پیامدی است كه یا در این دنیا و یا در جهان آخرت دامنگیر انسان می‌شود.

گر مراقب باشی و بیدار تو        بینی هر دم پاسخ كردار خود

گرفتاری‌هایی كه دراین دنیا دامنگیر انسان می شوند یا مكافات عمل هستند و یا برای امتحان، برای تعدادی پایه ترقی و تكامل است و برای گروهی تخفیف كیفر اخروی،صورت اخیر لطفی است از طرف خداوند برای گناهكاران تا از مجازات اخروی آنها كاسته شود و ممكن است در این دنیا پاك گردند و به سرای باقی سفر كنند.

چون مراقب باشی و گیری رسن      حـاجتـت نبـود قیـامـت آمـدن
هر كه رمزی رابدانـد او صحیح          حاجتش نبود كه گویندش صریح
ایـن بــلا از كــودنی آمــد تو را          كـه نكردی فهــم رمـز نكتــه را

مهم این نیست كه بررسی كنیم كه این گناه،زمینه فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و یا روانی داشته است، زیرا همه فرزندان حضرت آدم هستیم و همه انسان‌ها غیر از چهارده معصوم ـ علیهم السلام ـ گناه می‌كنند، مهم پشیمان بودن و توبه كردن است.«لئن شكرتم لازیدنكم و لئن كفرتم ان عذابی لشدید»


منابع:

www.mardoman.net

salamatjensi.blogfa.com

www.almobin.com


.: